Náš parostrojní spolek s lokomotivou řady 477.043 byl pozván na XVII. mezinárodní setkání parních lokomotiv, které se konalo ve dnech od 28. dubna do 1. května v polském městečku Wolsztyn. Hlavním pořadatelem celé akce bylo PKP Cargo a pozváni jsme byli na základě vítězství na Grand Prix Zvolen 2010. Této mezinárodní akce se podle plánu měly zúčastnit též lokomotivy z německa (35-1019, 18-201, 52-8177 a 52-8079), polska, (Pm36-2, Pt47-65, Ol49-7, Ol49-59, Ol12-7 a Ty2-953). a Slovenska. Bohužel z důvodu suchého počasí nedovolil německý drážní úřad přepravu německých uhelných parních lokomotiv a tak měla dorazit pouze „mazutka“ 35-1019, která se nakonec taktéž nedostavila, tentokrát však z důvodu poruchy.
Důvod neúčasti slovenských strojů nám není do dnešního dne znám.
Jediným mezinárodním zástupcem na XVII. srazu tak byla perla Českých Drah 477.043 „papoušek“, jenž zcela zaslouženě budil pozornost dvaceti tisíců návštěvníků, jak pro svoji od ostatních exponátů dosti výrazně odlišnou technickou koncepcí,ale i leskem, čistotou i vynikajícím technickým stavem s kterou byl nablýskaný stroj polským nadšencům předveden.
Akce byla zahájena již v pátek 29. dubna ve 21 hodin, kdy diváky na tribunách v areálu depa Wolsztyn přivítali zástupci PKP Cargo. Poté byl sraz odstartován několikaminutovou laser-show s doprovodnou hudbou a celé zahájení bylo završeno velkolepým vystoupením akrobatů v prostorách točny místního depa. Na závěr byly jednotlivé lokomotivy vpouštěny ze vrat rotundy na točnu, azde , náležitě barevně osvětleny a za doprovodu nenucené hudby před publikem otáčeny.
V sobotu, v den vyvrcholení akce, byly během dopoledne všechny mašinky svými opatrovníky ošetřeny a připraveny na odpolední kavalkády, před diváky přeplněnými plochami v prostorách železniční stanice Wolsztyn. Připraveno bylo i oficiální zahájení a to přestřižením pásky, kterého se zúčastnili dvě nejpopulárnější lokomotivy a to polská Pm36-2 (Piekna Helena) a 477.043 (papoušek). Poté se obecenstvu představovaly všechny parní lokomotivy včetně našeho papouška 477.043 jízdami ze stanice Wolsztyn do prostoru vjezdového návěstidla této stanice.
„Papoušek“ měl odpoledne nahradit „Pieknu Helenu“ PKP Pm36-2 na nostalgickém vlaku do Rakoniewic, tuto změnu však polský drážní úřad neschválil a tak se na čele tohoto vlaku přeci jen objevila původně delegovaná polská Pm36-2.
Naše lokomotiva budila velký obdiv, polští návštěvníci jí pojmenovali „niebieski lokomotywa“ což ve významovém překladu může znamenat „nebeská lokomotiva“ a to podle svého světle modrého nátěru (doslovný překlad: „blankytně modrá lokomotiva“).
„Papoušek“ se členy našeho spolku do svého muzejního depa v Lužné u Rakovníka vrátil v úterý ráno, aby se mohl prezentovat v čele zvláštních vlaků na akci „První parní víkend 2011“ v Lužné u Rakovníka konaného 14. a 15. května.