Vznik a popis řady 556.0
Lokomotiva vyvinutá v padesátých letech ve Škodových závodech v Plzni (později strojírny V.I.Lenina) pro zvyšující se nároky na nákladní dopravu na hlavních tratích. K lokomotivě byl připojen největší tendr Československých státních drah – tendr řady 935.2, který má zásobu 20 tun uhlí a 35m3 vody a je vybaven mechanickým přikladačem paliva. Byly to lokomotivy velice moderní.
Jedná se o velice silnou a výkonnou parní lokomotivu jejíž výkon 1500kW jí umožnil vozit zátěž několika tisíc tun a právě tato řada je i držitelkou několika rekordů v hmotnosti vlaků na našich tratích.
A právě i tyto lokomotivy končily parní provoz z ČSD. Až do roku 1982 je bylo možno vidět na běžných vlacích v okolí Sokolova (556.0304), Plzně, Č. Budějovic (556.0506) a Kladna (556.0238).
Životopis 556.0506
Tabulky údajů
typ | 68Lo – 1’E p2 | přezdívka | štokr | max rychlost | 80 km/h |
---|---|---|---|---|---|
hmotnost | 99 tun | hm.na nápravu | 16 tun | výkon | 1500 kW |
výrobce | Závody V.I.Lenina | rok výroby | 1958 | výrobní číslo | 3531 |
TBZ | – | GO | – |
1958-1959 | Sokolov |
1959-2017 | České Budějovice |
2017-dosud | DHV Lužná u Rakovníka |