Krásnou a zdařilou akcí 150. výročí tratě Bakov nad Jizerou – Čeká Lípa – Rumburk se papoušek ve společnosti s „vanovkou“ 354.195 rozloučil se sezónou 2017 a uložil se k zimnímu spánku. Ještě jej tedy čeká vymývaní kotle, ale to už je jen takové podrbání na závěr.
Nejprve byl nasazen na ranní, dělnický vlak z České Lípy do Nového Boru, ale při zpáteční cestě do České Lípy byl cestujícími opravdu nabit k prasknutí. Po příjezdu do České Lípy byl proveden přepřah lokomotiv a v čele dále do Doks a zpět do Nového Boru se představila vanovka 354.195. Poslední letošní jízda byla podvečerní z České Lípy do Doks a zpět.
Při hodnocení letošní sezóny můžeme s čistým svědomím říci, že lokomotiva i náš spolek odvedli dobrou práci. Veřejnosti se představil v novém laku. Krásné záběry a nezapomenutelné okamžiky vytvořil v prázdninových údolí Berouny a na podzim se hodně zapotil na kluzkých kolejích jak na posledním parním víkendu v úseku z Prahy Smíchova do Zličína, tak i na ranním vlaku z České Lípy do Nového Boru.
V září převzal náš spolek i provoz „štokra“ 556.0506, kterého letošní zimu čeká opravdu velká oprava kotle a do značné míry i dalších částí. Nejnákladnější však bude oprava kotle, neboť jeho stav je opravdu na hranici životnosti. Podařilo se však jej představit na Národním dni železnice v Bohumíně, odvezl rychlík z Prahy na Křivoklát a představil se i na desátém výročí ČD Cargo v Ústí nad Labem.
A i když se tedy mašinky uložili k zimnímu spánku, členové našeho spolku ani přes zimu nebudou zahálet a na obou lokomotivách odvedou opět kus práce tak, aby v nové sezóně obě lokomotivy mohli opět dělat radost všem přihlížejícím tak i cestujícím.